Ny bräda !!

Nyheter, recensioner och allmäna råd och frågor

Ny bräda !!

Inläggav nilsson lör 10 nov 2007, 13:50

Funderar på att köpa en ny bräda till sommaren, och den som är mest aktuell atm är Valhalla brädan. Någon som åker på en sådan och kan ge mig lite info. Vad Ni/Du tycker om den osv.
Tack på förhand
Nilsson, Moderator - Vattenlust.se
Ass, Grass or Gas. No one rides for free
Användarvisningsbild
nilsson
Avancerad
Avancerad

Poäng: 0

Re: Ny bräda !!

Inläggav ericsson mån 12 nov 2007, 10:17

Valhallan är en helt grym bräda, inget snack om saken.
Jag är lite sugen på att testa robbans Vice dock för att jämföra lite. Och även titta på vad LF har som motsvarar, men får du ett bra pris på en Valhalla så hade jag inte tvekat. Fråga Nikke.. ;)
Användarvisningsbild
ericsson
Grundare / webmaster
Grundare / webmaster

Poäng: 7

Inläggav ericsson fre 16 nov 2007, 08:33

Har det blivit någon ny bräda?
Lite smått nyfiken.. ;)
Användarvisningsbild
ericsson
Grundare / webmaster
Grundare / webmaster

Inläggav nilsson fre 16 nov 2007, 16:33

nee... inte än.. Jag går och spånar lite.. måste ha pengar till Tjeckien :P sen så blir det ju körkort efter jul ngn gång med... så jag vet inte när det bli :P
Användarvisningsbild
nilsson
Avancerad
Avancerad

Inläggav ericsson fre 16 nov 2007, 17:11

nilsson skrev:nee... inte än.. Jag går och spånar lite.. måste ha pengar till Tjeckien :P sen så blir det ju körkort efter jul ngn gång med... så jag vet inte när det bli :P

Haha.. det handlar om prioriteringar här livet ;)

Ni skaffade tower/pylon till båten va?
Användarvisningsbild
ericsson
Grundare / webmaster
Grundare / webmaster

Inläggav nilsson fre 16 nov 2007, 19:04

Yes :D det gjorde vi.. Ha upp det till sommaren :D kommer bli niice
Användarvisningsbild
nilsson
Avancerad
Avancerad

Inläggav Nicko lör 17 nov 2007, 07:44

Det laddas för fullt inför våren. Kul!

Jäklar vad det skall åkas!
Vattensport och mountainbiking är livet.
http://www.lustjakt.se, sexleksaker
Användarvisningsbild
Nicko
Grundare
Grundare

Inläggav solstolen mån 26 jul 2010, 22:51

Hej!
Bumpar denna tråd lite då den är passande för mina funderingar!
Ska kika på ny bräda och har sett att det finns bra priser på dessa fyra brädor;

Gator Boards Prospect 141
Gator Boards Militant 140
Liquid Force Lyman 141
, alla brädor från 2008.

Någon som provat någon utav dessa eller rentav alla tre kanske och kan komma med lite reflektioner?

Vore uppskattat!
solstolen
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav ericsson tis 27 jul 2010, 18:15

Har inte testat någon av dem men tycker själv att LF gör väldigt sköna brädor. Vet att skånefisken har kört en del Gator, han kanske kan säga något om dem.
Användarvisningsbild
ericsson
Grundare / webmaster
Grundare / webmaster

Inläggav sala tis 27 jul 2010, 18:59

Gator har gått i graven, finns inte mer. tunga brädor o plastiga boots!
Jag hjälper dig att välja bräda! http://www.nocomply.se
Användarvisningsbild
sala
Avancerad
Avancerad

Poäng: 1

Inläggav Markspark tis 27 jul 2010, 22:43

jag har iofs sett ett para militants flyga högt på kabeln idag.. :P
I wish my lawn was EMO so it would cut itself..
Användarvisningsbild
Markspark
Duktig
Duktig

Poäng: 2

Inläggav skånefisken ons 28 jul 2010, 14:10

Kör på min Gator Ledgend -07.
Grymt lättkörd bräda som de e svårt att miss pop:en med. Dock har den väldigt stora ingjutna fenor som jag inte alls gillar.
Hade jag fått välja hade jag nog tittat på lyman brädan. Han har en riktigt skön åkstil med en bräda som matchar den.
Hört mycket bra om Lyman brädan från olika håll och som Jonas säger så är Gator tiden förbi.
Gators bindningar skulle jag dock inte rekomendera till någon då alla jag har testat har suttit dåligt och känns väldigt stela och plastiga.
Användarvisningsbild
skånefisken
Avancerad
Avancerad

Inläggav Rickard tor 29 jul 2010, 13:01

Tjena,
jag äger och driver Froggy Vattensport, vi säljer alla serösa wakeboardmärken, och vi har bra koll på wakeboards.
Följande gäller:
1. Gatorboards finns självklart! Att någon hittar på något annat är rent skitsnack. Gatorboards ägs och drivs av en av de stora legenderna inom wakeboard, Erik "Gator" Lutgert (googla honom om ni är intresserade). Det är också ett av de mer serösa märkena, med riktigt fina high-end grejer. Brädorna och bindningarna är sjukt fina och påkostade, och de tillhör absolut de bästa som finns.
När vi kör demodagar är alltid Gatorboards en av de populäraste märkena av folk som själva testar brädorna, och när folk testar bindningar är det likadant att Gator är favoriten för många.
Gatorboards har redan släppt endel nyheter inför 2011, och de 2010'or vi har är suveräna.

Är det någon som tvekar på vad jag säger så kan jag ge ut kontaktinfo till kursdeltagare som testat massor av wakeboards (bl.a. Gatorboards) och höra vad de har att säga om 2010 års Gatorboards och även de andra märkena (Ronix, Company, LF, Hyperlite, Slingshot, Obrien, mm). Ni når mig via http://www.froggy.se.
Tvekar ni på att Gatorboards finns kvar som märke / företag kolla http://www.gatorboards.com eller hör med vem som helst som har någon aning wakeboards.

2. Brädorna och bindningarna från Gator väger ungefär samma som t.ex. Liquid Force eller de andra. Bara att ställa grejerna på en våg så ser ni direkt vikten (vi har brädor och bindningar från alla seriösa märken inne i butiken, ni är välkomna att komma förbi och väga om ni vill). Helt enkelt fel att Gator skulle väga mer.
Är det något märke som utmärker sig på vikt är det Ronix som har lite lättare bindningar än övriga.

3. Info för solstolen som vill köpa bräda. Vilken du än väljer kommer det bli bra och du kommer förhoppningsvis ha superkul på vattnet. Kort om dina föreslagna alternativ - Lyman 2008 är identisk shape med 2010 års Lyman, medan både Prospect och Militant har mer moderna former på årets modeller (och skiljer sig alltså åt mot -08:orna). Alla brädorna är riktigt fina, och så här års får du riktigt bra deals på alla wakeboards oavsett årsmodell. Militant är suverän på kabel och mer hållbar (med bl.a. Infinite Wrap, mm). Vilken du än väljer blir du säkert nöjd, men jag skulle rekommendera att du provåker brädorna innan så kan du känna vilken som känns bäst för dig. Vilken som passar dig bäst beror på din åkstil, mm.
Lycka till /Rickard, Froggy Vattensport
Bilagor
froggy-wake-186.jpg
Froggy Wakeboardkurs 2010
froggy-wake-186.jpg (67.83 KB) Visad 276 gånger
froggy-wake-154.jpg
Froggy Wakeboardkurs 2010
froggy-wake-154.jpg (83.8 KB) Visad 276 gånger
Froggy http://www.froggy.se / Ronix Liquid Force Obrien Gator Boards / http://www.centurionboats.se

Poäng för detta inlägg: 1
Användarvisningsbild
Rickard
Entusiast
Entusiast

Inläggav Skalman fre 30 jul 2010, 00:09

Hej!

Är det verkligen någon som på dina kurser testat 2010 års Gatorboard? Hur ser man skillnad på 2010 års och 2009 års modell på gatorboard? för grafiken är ju samma 2010 som 2009???

Lite trist om man betalar för en 2010 och så får man en 2009 års modell av wakeboarden, snacka om att luras.

Jag har provåkt deras wakeboards och är possitiv till dem, de har även häftig grafik.
Jag skulle nog hellre köpa en Liquid Force än en Gator iallafall om jag fick en 2010 års Liquid force och en 2009 års gatorboard för samma pris.

Att de skulle sluta göra wakeboards vore ju trist. så skall bli spännande att se deras 2011 års utrustning.

Tack o hej, leverpastej
Användarvisningsbild
Skalman
Upplyst
Upplyst

Inläggav Mikael fre 30 jul 2010, 08:21

Har man en bräda man är nöjd med finns de väll ingen anledning att förändra den mellan åren? Nu har jag ingen anning om Gator eftersom jag inte har testat dem utan kör Liquid Force själv men jag tror de är kanon för en mellan åkare... Dessutom tror jag olika brädor/märken passar olika personer, annars hade väll alla pro kört på en o samma bräda?
O skriver han att alla brädor är från 2008 som han funderar på köpa, så kvittar om de har samma grafik på 09 och 10orna, ser de nästan mer possitivit att de är samma bräda under 2 år...
Mikael, Moderator - Vattenlust.se
My drinking team has a wakeboarding problem
Användarvisningsbild
Mikael
Avancerad
Avancerad

Inläggav wakemore fre 30 jul 2010, 08:30

Mikael skrev:Har man en bräda man är nöjd med finns de väll ingen anledning att förändra den mellan åren? Nu har jag ingen anning om Gator eftersom jag inte har testat dem utan kör Liquid Force själv men jag tror de är kanon för en mellan åkare... Dessutom tror jag olika brädor/märken passar olika personer, annars hade väll alla pro kört på en o samma bräda?

Visst passar olika brädor med olika personer, men feta sponsorerbjudanden betyder ju också en stor del för proffsen.
wakemore
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav Markspark fre 30 jul 2010, 10:13

"alla" kör ju på Watson brädan nuförtiden.. kolla själv på vimeo om ni inte tror mig.. :)
I wish my lawn was EMO so it would cut itself..
Användarvisningsbild
Markspark
Duktig
Duktig

Inläggav Skalman fre 30 jul 2010, 11:12

Jeg menar bara att om en tillverkare har sålt mycket mindre än förväntat så de behåller samma brädor år efter år, uppdateras då produkten... För köper du då en wakeboard 2008 och de behåller samma wakeboard flera år pga dålig försäljning så innebär det då att jag redan 2008 körde på en wakeboard från framtiden dvs 2010 eller är det så att om jag köper den wakeboarden 2010 så får jag en wakeboard från 2008??? trots att de skriver 2010...
Att de sedan inte behöver vara sämre för det är ju självklart, men köper jag en pryl som 2010 års modell ä det ju trist om man kommer hem med den och polaren säger, köpte du en gammal bräda, för den körde jag på 2008...

Tjingaling.
Användarvisningsbild
Skalman
Upplyst
Upplyst

Inläggav ericsson fre 30 jul 2010, 19:57

Skalman skrev:Hej!

Är det verkligen någon som på dina kurser testat 2010 års Gatorboard? Hur ser man skillnad på 2010 års och 2009 års modell på gatorboard? för grafiken är ju samma 2010 som 2009???

Lite trist om man betalar för en 2010 och så får man en 2009 års modell av wakeboarden, snacka om att luras.

Jag har provåkt deras wakeboards och är possitiv till dem, de har även häftig grafik.
Jag skulle nog hellre köpa en Liquid Force än en Gator iallafall om jag fick en 2010 års Liquid force och en 2009 års gatorboard för samma pris.

Att de skulle sluta göra wakeboards vore ju trist. så skall bli spännande att se deras 2011 års utrustning.

Tack o hej, leverpastej

1. Om grafiken är exakt samma, har de verkligen gjort något med brädan då och kan någon polare verkligen påstå att det är en "gammal" bräda? Jag förstår inte logiken riktigt i det du skriver...

2. Jag har mycket svårt att tro att någon butik alls i Sverige som är det minsta seriös skulle lura sina kunder att säga att det är en årsmodell men i verkligen heten är en helt annan. Nästan alla butiker har äldre brädor till salu som är nedsatta, men det är tydligt att det är en äldre modell.
Användarvisningsbild
ericsson
Grundare / webmaster
Grundare / webmaster

Inläggav Skalman fre 30 jul 2010, 22:12

Jag menar.

Om jag beställer en wakeboard och hos den butiken står det 2010 års modell och så kommer jag ner på klubben och där har en annan kille en likadan wakeboard den enda skillnaden är att han haft den i 2 år, klart man blirr fundersam.

Om ni kollar följande länkar så ser ni att detta är 2009 års modell och utan att jag hänger ut någon så finns de ju de som har dem i sim butik och skyltar med att det är 2010 års modell.

http://www.wakeworld.com/products/index ... list&c=555

När det gäller bindningar så

http://www.wakeworld.com/products/index ... il&p=57133

Plingplong
Användarvisningsbild
Skalman
Upplyst
Upplyst

Nästa

Återgå till Brädor